Bültmann & Gerriets
Business Ethics in the Social Context
Law, Profits, and the Evolving Moral Practice of Business
von Lisa Newton
Verlag: Springer International Publishing
Reihe: SpringerBriefs in Ethics
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-3-319-00870-7
Auflage: 2014
Erschienen am 23.07.2013
Sprache: Englisch
Umfang: 100 Seiten

Preis: 58,84 €

58,84 €
merken
zum Hardcover 58,84 €
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Prefatory Note.- Introduction:  The Nature of this text.- Chapter 1.   Can Business Be a Moral Enterprise?.- Chapter 2.  Employee Rights and Responsibilities The Internal Constituencies of Business.- Chapter 3: Customers, Community, and World: The External Constituencies of Business.



The book tracks the rise of Business Ethics as a discipline in the United States through a review of the basic understandings of the role of business practices in the operations of society, beginning with Aristotle and proceeding to a review of the formative concepts and cases in the history of American business.¿


andere Formate
weitere Titel der Reihe